איך למנוע את תסמונת הצביטה בכתף

איך למנוע את תסמונת הצביטה בכתף

איך למנוע את תסמונת הצביטה בכתף? כאבים בכתף מהווים את אחת התלונות השכיחות ששומע כול קלינאי ראשוני. בכל רגע נתון כ- 30% מאוכלוסיית פינלנד סובלת מכאבים קבועים או לסירוגין בכתף או בכתפיים. לפי מחקר אחר בכל רגע נתון כ- 16% מכלל אוכלוסיית העולם סובלת מכאבים בכתף. פגיעה בכל אחת מהרקמות בכתף עלולה להוות גורם לכך. הרקמה הנפגעת ביותר בכתף הם שרירי השרוול המסובב. הגורם השכיח ביותר לפגיעה בשרירי השרוול המסובב היא תסמונת הצביטה (74%).

תסמונת הצביטה בכתף נגרמת בשל פעולות הרמת חוזרניות של הגפה העליונה מעל גובה הראש. גורמי הסיכון להתפתחות תסמונת זאת כוללים בין היתר מקצועות או ענפי ספורט המחייבים הרמות חוזרות ונשנות של הגפה העליונה מעל גובה הראש. הסימפטומים העיקריים של תסמונת זאת כוללים בעיקר כאבים ומגבלות תנועה של מפרק הכתף. הטיפול בתסמונת הצביטה הוא לרוב ממושך וכך גם השיקום הנדרש. עוד נוסיף שמדובר בפציעה עם נטייה עקשנית לחזור שוב ושוב. ועל כן, הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם תסמונת הצביטה בכתף היא מניעתה.

תסמונת פגיעה בכתף היא סיבה שכיחה לכאבי כתף. הפרעה זאת מתפתחת כאשר גידי השרוול המסובב מתחככים או נלכדים תחת העצם והרקמה הסמוכות בזמן הרמת הזרוע. זה יכול להוביל לדלקת, נפיחות וטווח תנועה מופחת במפרק הכתף. הטיפול בתסמונת פגיעה בכתף נועד להפחית את הכאב, להחזיר את התפקוד ולמנוע נזק נוסף לשרוול המסובב. הטיפולים העיקריים כוללים בין היתר כירופרקטיקה, זריקות סטרואידים לכתף ולעיתים גם ניתוחים. ולכן, עדיף למנוע את התפתחות תסמונת הצביטה בכתף מאשר לטפל בה על כל המשתמע מכך.

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

נעלי עקב פוצעות אתכן

נעלי עקב פוצעות אתכן

נעלי עקב פוצעות! אין חולק על כך שנשים עם נעלי עקב נראות חטובות יותר ומרשימות יותר. אך האם נשים מודעות לנזקים שנעלי עקב גורמות? כאבי ברכיים, כאבי כפות רגליים או כאבי הגב ועוד עלולים להיגרם בגלל נעלי עקב. נעלי עקב משנות את היציבה וגורמות לעומסים. 

קפאין להפחתת טינטון

קפאין מפחית טינטון באוזניים

קפאין להפחתת טינטון? על פי המחקר הנוכחי מספר כוסות קפה ביום עשויים להועיל בהפחתת הטנטון. טינטון היא תסמונת שהסובלים ממנה שומעים רעשים שאינם קיימים במציאות. במשך זמן רב שתיית משקאות שכללו קפאין נחשבה לגורם סיכון להתפתחות טינטון.