תאונת עבודה כמה זה שכיח

שכיחות תאונות עבודה ונפגעי עבודה

תאונת עבודה כמה זה שכיח? שכיחות תאונות עבודה ונפגעי עבודה היא אדירת ממדים. פציעות ומחלות המיוחסות למקום העבודה בארצות הברית גובים מחיר כלכלי אישי ולאומי עצום. המחיר הכלכלי ממשיך להאמיר והגיע כבר לשיא של 250 מיליארדי דולרים מידי שנה (2012). נציין שהעלויות בשנת 1992 עמדו על 217 מיליארדי דולרים לשנה בלבד. מדובר מסכומי עתק:

  • הגבוהים ב- 31 מיליארדי דולרים מהעלויות הישירות והעקיפות של מחלות הסרטן בארצות הברית
  • גבוהים ב- 76 מיליארדי דולרים מההוצאות הנגרמות ממחלת הסוכרת בארצות הברית
  • הגבוהים ב- 187 מיליארדי דולרים מההוצאות הנגרמות בגין מחלת השבץ

הוצאות אלו הולכות וגדלות מידי שנה טוענים החוקרים. השכיחות הגבוהה גורמת לממשלות רבות ברחבי העולם המערבי להפנות תקציבי מחקר ענקיים לנושא. הקפדה על כללי הארגונומיה הנכונים עשויים לצמצם את הבעיה.

תאונת עבודה כמה זה שכיח – רקע

תאונות עבודה ונפגעי עבודה מהוות עניין שכיח מידי ובעל השלכות אישיות ולאומיות אדירות. מיליוני בני אדם ברחבי העולם נפצעים באופן משמעותי מידי יום במהלך יום עבודתם. מיליונים מקרבם לעולם לא התאוששו מהפציעות הללו שיותירו אותם נכים ועם קשיים תפקודיים. כול יום ישנם עובדים שהולכים לעבודה נפגעים באופן קטלני ולא חוזרים אף פעם לביתם.

  • בשנת 2016 מתו מתאונות עבודה בארצות הברית 5,190 עובדים. מספר מתים זה הוא הגדול ביותר מאז שנת 2008. יחד עם זאת חשוב לציין שלפני כ-40 שנה מתו בארצות הברית כל שנה 14,000 עובדים.
  • בממוצע שיעור העובדים שמתו עומד על 3.6 עובדים על כול 100,000 עובדים במשרה מלאה.
  • ענף הבנייה נותר מקום שבו יותר מידי עובדים רבים מאבדים את חייהם בארץ ובארצות הברית. בשנת 2015 מתו בענף הבנייה 937 עובדים. מדובר במספר שיא מאז שנת 2008. בממוצע נפצעים 133 עובדים על כול 100,000 עובדים במשרה מלאה בענף הבנייה בארצות הברית.

הגורם העיקרי לפציעות בעבודה הוא שימוש יתר על רקע ביצוע מאמצים חוזרניות (הדפסה, שימוש בכלי עבודה מסוימים ועוד). התוצאה כוללת בין היתר:

תאונות עבודה שכיחות כוללות גם לכידה של חלקי גוף בתוך מכונות כולל שיער, אצבעות כף יד, כף רגל ועוד. תאונות עבודה כוללות גם פציעות ומוות מתאונות עם כלי רכב, פציעה ומוות מהתנגשות עם חפצים, פגיעה ומוות מחפצים שנופלים, פציעות ומוות מנפילה מגובה ועוד.

המחקר

שכיחות תאונות עבודה ונפגעי עבודה
שכיחות תאונות עבודה ונפגעי עבודה

התבסס על בדיקה מעמיקה של 40 מקורות מידע שעוקבים אחר פציעות ומחלות המיוחסות לעבודה וכן ההשפעות הישירות והעקיפות של פציעות ומחלות אלו על העלויות ועל פריון העבודה.

ממצאי המחקר

מספר הפציעות מעבודה בארצות הברית, קטלניות ושאינן קטלניות עמד על 8,564,600 לשנה. בין יתר הפציעות שאליהם מתייחס המחקר נציין:

  • פריצת דיסק
  • דלקות בגידים בגלל מאמצים חוזרניים הכרוכים בהקלדה
  • דלקות בכתפיים ועוד

ההוצאות עקב כך עמדו על 192 מיליארדי דולרים. מספר המחלות מעבודה בארצות הברית, קטלניות ושאינן קטלניות עמד על 516,100 לשנה. ההוצאות עקב כך עמדו על 58 מיליארדי דולרים. על פי המחקר מתים מידי שנה 59,102 עובדים משילוב של פציעות ומחלות. נתון זה גבוה ממספר מקרי המוות בכול שנה בגין תאונות דרכים (43,945), בגלל סרטן החזה (40,970) ובגלל סרטן הערמונית (29,093).

מסקנות החוקרים

הנתונים המפחידים הללו מצביעים על בעיה קשה. חשוב להפנות את תשומת הלב לכיוון הזה כדי למצוא דרכים לשפר את המצב שכן רוב האנשים בגילים 22 – 65 מבלים כמעט מחצית מזמנם במקום העבודה דבר שהופך את פוטנציאל הנזק כולל הנזק הכלכלי לאדיר. שיפור בסביבת העבודה משמעותה רווח לעובד ורווח למעביד. המצב בישראל בתחום הזה אינו ידוע אך יש לשער שמצב העובדים בארץ אינו טוב יותר.

 Milbank Quarterly: A Multidisciplinary Journal of Population Health and Health Policy, December 2012

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

הכאב מושפע גם ממבנה המוח

מבנה המוח קובע איך תחושו כאב

הכאב מושפע גם ממבנה המוח! לכאבים תפקיד חשוב בשמירה על שלמות הגוף ובריאותו. הכאב מזהיר אותנו מפני נזקים ובכך מכוון את התנהלותנו אך גם גורם לעוגמת נפש. תחושת הכאב היא סובייקטיבית. כול אדם חש כאב אחר ובעוצמה אחרת על אותו גירוי בדיוק.

כאבים במרפק גורמים

כאבים במרפק גורמים

כאבים במרפק? גורמים אפשריים כוללים עומסי יתר, נזקי חבלה ומחלות פרקים. מקצועות רבים וסוגי פעילות גופנית שונים כרוכים בשימוש חוזרני במפרק הזה. עומסים אלה עלולים לגרום לנזק באחת או יותר מהרקמות התומכות במפרק או פועלות בסמיכות לו.