פלסטר למניעת שלפוחיות מריצה

פלסטר למניעת שלפוחיות מריצה

פלסטר למניעת שלפוחיות מריצה היא שיטה שעובדת. ריצה היא צורה של פעילות גופנית. מספר גדול של מחקרים מצביעים על היתרונות הגופניים והנפשיים הכרוכים בספורט נפלא זה. בחלק מהמחקרים נטען שכול שנדרש כדי ליהנות מהיתרונות האדירים של ריצה היא ריצה יומית בקצב בינוני שנמשכת 5 – 10 דקות. בין היתרונות שנקשרו מחקרית לריצה קצרה יומית נציין:

  • צמצום הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, מחלות סרטן, אלצהיימר, פרקינסון ומחלות נוספות

עם זאת, ריצות מהירות יותר וארוכות יותר עלולות לגרום לפציעות ריצה. בין פציעות הריצה נמנה:

  • שברי מאמץ, שין ספלינט, שחיקת סחוסים וכפי שמציע המחקר הנוכחי גם שלפוחיות ועוד.

עבור ספורטאים העוסקים בספורט הריצה, עבור חיילים המשתתפים במסעות ועוד שלפוחית בכף הרגל מהווה איום ממשי כמו כול פציעת ספורט אחרת. השלפוחיות נגרמות בגלל חיכוך של העור בכף הרגל עם הגרב או עם הנעל. כול טירון או ספורטאי יודע שגם השלפוחית הקטנה ביותר עלולה לעצור את הפעילות שלכם.

לפני שאתם מחפשים פתרונות יקרים למניעת שלפוחיות או לטפל בהן כגון מדרסים, רפידות סיליקון משחות ואבקות למיניהן למה שלא תנסו פלסטר פשוט? פלסטר או בשמם האחר אספלנית או אגד מידבק נועדו לחבישה של פציעות זעירות. המטרה העיקרית של פלסטר היא הגנה על הפציעה ומניעת חדירה של לכלוך. על פי מחקר חדש מתברר שפלסטר יכול לעזור לנו גם במניעת שלפוחיות טורדניות בכף הרגל.

פלסטר למניעת שלפוחיות מריצה – רקע

שלפוחיות נגרמות בגלל חיכוך של העור בכף הרגל כנגד הנעל או הגרב. גורמי סיכון שונים עלולים להחמיר ולהאיץ את קצב היווצרות השלפוחיות ובכלל זה:

  • מהירות הריצה
  • סוגי ריצה מסוימים (ספרינטים, שינויי כוון מהירים ועוד)
  • נעליים לא מתאימות (צרות מידי, מחודדות מידי ועוד)
  • גרביים שלא נגרבו נכון
  • ליקויים מבניים ו/או ביומכניים בכף הרגל
  • התנפחות והזעה של כפות הרגליים

גם הפרעות בריאותיות שכיחות בכף הרגל עלולות לגרום להתפתחות שלפוחיות בכף הרגל. בין ההפרעות הבריאותיות השכיחות שעלולות לגרום לשינוי באופן הריצה ולהוביל להתפתחות שלפוחיות נמנה:

  • מורטון נוירומה
  • דלקת בכרית כף הרגל (מטטרסלגיה)
  • דלקת באחת הבהונות
  • דורבן
  • הלוקס ולגוס
  • אצבע פטיש ועוד

השלפוחיות והנוזל שנוצר בתוכן הם למעשה דרכו של הגוף להגן עם האזור הנתון לעומס וחיכוך. ברוב המקרים השלפוחיות הללו אינם מהוות בעיה בריאותית משמעותית אך טיפול לקוי בהן עלול להוביל לסיבוכים מיותרים כולל זיהום מקומי ועוד.

פלסטר למניעת שלפוחיות מריצה
פלסטר למניעת שלפוחיות מריצה

עד לפני שנים לא רבות ההמלצות לגבי מניעת שלפוחיות כללו שימוש במשחת וזלין ופיזור אבקה לכפות רגליים. מחקרים עדכניים מצאו שאמצעים אלו לא מספיקים. למניעת שלפוחיות יש להקפיד על התנהלות מתאימה.

בין היתר חשוב להקפיד על: התאמה של נעליים וקשירת שרוכים נכונה, גריבת גרביים סינתטיות בעלי יכולת ספיגת לחות ואולי אפילו גריבת שני זוגות גרביים אחת על השנייה, שמירה על רגליים יבשות באמצעות אבקה ייעודית וכפי המחקר הנוכחי ממליץ כסו את האזורים המועדים על ידי פלסטר.

המחקר

החוקרים הניחו פלסטרים על חלקים בכפות הרגליים הנוטים לפתח שלפוחיות של 128 רצי אולטרה מרתון שהשתתפו בתחרות שנמשכה 7 ימים. הפלסטר הונח על רגל אחת בלבד ובשכבה חלקה ובודדה.

ממצאי המחקר

במשך תחרות הריצה שנמשכה 7 ימים לא נוצרו שלפוחיות בחלקי הרגל שכוסו בפלסטר של 98 רצים מתוך 128 הרצים.  אצל 81 רצים מתוך 128 הרצים נוצרו שלפוחיות באזורים שלא כוסו על ידי פלסטר. בסיכומו של דבר חלה ירידה של 40% בהיווצרות שלפוחיות.

מסקנות המחקר

במשך עשרות שנים מנסים חוקרים לאתר דרך למנוע את השלפוחיות הנוצרים בכפות הרגליים של הספורטאים. הפתרון של הנחת פלסטר לפני הפעילות נשמע מגוחך בפשטותו אך נימצא יעיל. גליל של פלסטר הוא מוצר זול שעשוי לשמש אתכם לכול אורך השנה.

עוד על מניעת שלפוחיות

מלבד פלסטר יש להקפיד לא לבצע פעילות גופנית תחרותית או מאומצת עם נעליים חדשות לחלוטין, עם נעליים שאינן מתאימות בגודלן לכף הרגל שלכם או עם גרביים שאינן עשויות מחומר סופג לחות.

online, April 2016, Clinical Journal of Sport Medicine

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

מתי נכון לחזור לספורט אחרי פציעה

מתי נכון לחזור לספורט אחרי פציעה

חזרה לפעילות גופנית לאחר פציעה צריכה להתבצע בזהירות. לעיתים קרובות ספורטאים מגיבים לפציעתם עם מגוון תחושות שליליות, החל מזעם והכחשה ועד לדיכאון. ספורטאים רוצים להמשיך להתאמן ולשחק ולפעמים מוכנים לעשות זאת גם במחיר בריאותי יקר. עיתוי הוא הכול.

אל תתנו לעבודה לגזול שעות שינה

עבודה גוזלת שעות שינה

עבודה גוזלת שעות שינה. חשיבות השינה לאיזון הנפשי ולבריאות הגופנית היא עובדה שאין חולק עליה. על מנת למקסם את היתרונות וההשפעות הבריאותיות של השינה יש להקפיד על 7-9 שעות שינה בכול לילה. אחד מגזלני שעות שינה הוא מקום העבודה. 

צפייה בטלוויזיה מקצרת חיים

צפייה ממושכת בטלוויזיה מקצרת חיים

צפייה בטלוויזיה מקצרת חיים! הישיבה הממושכת שמאפיינת את אורח החיים המודרני כרוכה בנזקים בריאותיים קשים. כול מי שצופה בטלוויזיה יותר משלוש שעות ביום מקצר את חייו. "צמצמו את הצפייה בטלוויזיה לפחות משלוש שעות ביום וקבלו שנתיים נוספות לחיות אותם".

פציעות עמוד השדרה בקרב רקדנים

פציעות עמוד השדרה בקרב רקדנים

פציעות עמוד השדרה מריקוד מהוות עניין שכיח. עמוד השדרה של רקדנים נדחף יותר מידי פעמים אל קצה היכולות הביומכניות והפיזיולוגיות שלו. הרמות, הקשתות, פיתולים ותנועות גב, ראש וצוואר מוקצנות מובילים לכך. מודעות לכך עשויה להועיל.