תנו לילדים לישון

תנו לילדים לישון

תנו לילדים לישון הם זקוקים לזה! בריאות תקינה נסמכת בין היתר על תזונה נכונה, פעילות גופנית וכמובן על שינה מספקת. השינה חשובה לבריאות הגופנית, המנטלית והרגשית. המשמעות של חוסר שינה עבור הילד שלכם כוללת בין היתר פגיעה ביכולתם ללמוד, סיכוי גבוה יותר להתפתחות מחלות, פציעות, השמנה ועוד. תלמיד בית ספר בגלל גילו והיותו בתקופת ההתפתחות צריך לפחות 8 שעות שינה כול לילה.

אך דרישה זאת לרוב אינה מתקיימת. העידן המודרני ושפע הגירויים שלו אינם מותירים מספיק זמן לשינה עמוקה וממושכת. מספר רב של גזלני שינה אינם מאפשרי לילד שלכם לישון מספיק. בין גזלני השינה נמנה משחקי מחשב, צפייה בטלוויזיה וכמובן הטלפון החכם. התעסקות עם המשכירים האלקטונים הללו מרחיקים את השינה גם בגלל האור הבוהק הנפלט מהם. תלמידים אינם זוכים למספיק שעות שינה גם בגלל שעת התחלת הלימודים המוקדמת בבית הספר.

תנו לילדים לישון – רקע

תינוקות, ילדים ונערים זקוקים ליותר שעות שינה ממבוגרים. שינה מאפשרת להם את ההתפתחות המנטלית והגופנית המהירים המאפיינים את תהליך הגדילה שלהם. רוב ההורים מודעים לכך שהילדים שלהם זקוקים ליותר שעות שינה. אך לא תמיד הם יודעים כמה שעות שינה חסר להם. עוד הם לא יודעים מה המשמעות של החסרת שעות שינה. המחמירים יגידו שגם להחסרת חצי שעת שינה יש משמעות עבור הילד. יש קושי לזהות חוסר שינה אצל הילד. אחת הסיבות לקושי הזה שקיים בזיהוי חוסר השינה אצל ילד היא:

  • העובדה שגם כאשר הילד לא ישן מספיק הוא נותר קופצני
  • למעשה ילד שלא ישן מספיק נעשה יותר קופצני מהמצב הרגיל
  • לעתים קרובות מייחסים לילד הפרעות קשב וריכוז כאשר הבעיה שלו היא למעשה חוסר בשינה מספקת ועייפות יתר
תנו לילדים לישון הם זקוקים לזה
תנו לילדים לישון הם זקוקים לזה

הרבה פעמים בעיות שינה אצל ילדים ניתנים לפתרון על ידי שינוי באווירה ובהרגלים השוררים סביב זמן השינה. כניסה מוקדמת למיטה (בין השעות 19:00 – 20:00) עושה נהדר לילדים לאורך כול שנות הלימודים בבית הספר היסודי. באופן עקבי יש להימנע מכול זמן מסך בשעות הללו. בלי טלוויזיה, בלי מחשב, בלי מחשב לוח או טלפון חכם. הימנעות מחפיצים אלקטרוניים לפני השינה תמנע גם את הנזק של האור הבוהק הנפלט מהמסכים. אור זה משבש את מעגל השינה ומשפיע על הפרשת המלטונין. המחקר כאן קובע: תנו לילדים לישון יותר, זה חשוב להתפתחותם.

תלמיד סקרן הוא בסבירות גבוהה תלמיד שישן טוב. תלמידים שמכינים את שיעורי הבית שלהם הם בסבירות גבוהה תלמידים שישנים טוב. תלמיד טוב הוא בסבירות גבוהה תלמיד שישן טוב. תלמידים שאינם ישנים טוב יהיו תלמידים גרועים אך לא רק. תלמיד כזה חשוף למגוון בעיות. ילדים אלו חשופים גם לירידה ביכולות המנטליות, פגיעה בזיכרון, פגיעה ביכולת החשיבה, קשיים ביכולת הריכוז, הפרעות שינה ובעיות התנהגותיות. תלמידים עם פחות מידי שינה צפויים לפתח גם בעיות בריאות כגון השמנה, לחץ דם גבוה, מחלות לב סוכרת ועוד.

המחקר

חוקרים ממשרד החינוך האמריקאי בדקו מה הן שעות תחילת הלימודים בבתי הספר השונים בארצות הברית.

ממצאי המחקר

  • קרוב ל- 20% מהתלמידים בארצות הברית מתחילים את לימודיהם בשעה 8:30 או מאוחר יותר
  • 5 מתוך כול 6 בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכוניים מתחילים את לימודיהם מוקדם מידי. שעות פתיחה אלה פוגעות בשעות השינה של התלמידים.

המלצות החוקרים

תנו לילדים לישון! תלמידים צריכים לישון לפחות 8 שעות כול לילה. בל שינה מספקת צפויים התלמידים לסבול מתופעות של השמנה, דיכאון, ביצועים ירודים בלימודים ולאמץ הרגלים שליליים כגון שתיית אלכוהול, עישון ועוד. תלמידים שאינם ישנים מעורבים יותר בתאונות דרכים, פציעות ספורט ועוד. מלבד שעת התחלה הלימודים בבית הספר יש על ההורים לתת את הדעת לגורמים נוספים שגוזלים שעות שינה מהילד שלכם כולל: צפייה בטלוויזיה ,משחקי מחשב, טלפון חכם, משחקי לוח ועוד.

Aug. 7 issue of the Morbidity and Mortality. U.S. Centers for Disease Control and Prevention

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

כאבים בצוואר? כירופרקט יעיל יותר

כאבים בצוואר – כירופרקט יעיל יותר

כירופרקטיקה לכאבי צוואר! כאבי צוואר היא בעיה שכיחה ביותר. רוב בני האדם סובלים או יסבלו מהם במהלך חייהם. מגוון הטיפולים המוצע לכאבים בצוואר הוא עצום ועלול אף לבלבל. על פי מחקר חדש יש להעדיף טיפול על ידי כירופרקט ופעילות גופנית על פני תרופות.

אלכוהול לפני שינה מפריע לישון

שתיית אלכוהול לפני שינה

אלכוהול לפני שינה? לא כדאי! שינה מספקת ואיכותית קריטית לבריאות תקינה. שתיית אלכוהול לפני שינה משבשת את השינה. שתיית אלכוהול עשויה לאפשר לכם להירדם מהר יותר אך מהר מאוד בגלל השפעת האלכוהול על המוח השינה צפויה להשתבש.