מאמץ גופני גם לאחר גיל 40

מאמץ גופני לאחר גיל 40

מאמץ גופני גם לאחר גיל 40 זה חשוב! מאמץ גופני לאחר גיל 40 מחייב מוטיבציה גבוהה. לפעילות גופנית, גם אם התחלתם לאחר גיל 40, יש יכולת למנוע מגוון רחב של מחלות. בין המחלות שפעילות גופנית עשויה לסייע לנו להימנע מהן נמנה כאבי גב ומחלות מסכנות חיים כמו סוכרת, מחלות לב וסוגי סרטן מסוימים. עוד נציין שפעילות גופנית ידועה כמפחיתה לחצים נפשיים ואת הסיכוי לסבול מדיכאון. אין להקל ראש גם בעובדה שפעילות גופנית נושאת משקל עשויה להועיל לנו לשמור ואף לשפר את מסת עצם ומסת השריר הדרושים לנו מאוד לאחר גיל 40.

יש החושבים שמי שלא עסק בפעילות גופנית עד גיל 40 עדיף לו לא להתחיל בכך. הסיבה המרכזית לכך היא לטענתם שהגוף לא רגיל ולכן עלול להיפצע. המחקר הנוכחי מצא שאין גיל שבו כבר לא כדאי להתחיל לעסוק בפעילות גופנית. שיפורים בריאותיים ושיפורים ביכולות בגופניות מובטחות אם אתם עושים זאת נכון גם אחרי גיל 40.

מאמץ גופני גם לאחר גיל 40 – רקע

הפעילות גופנית מעניקה לנו יתרונות רבים. לא מפתיע, שהרשויות השונות ממליצות לכולנו להיות פעילים גופנית. כאשר אין מגבלות גופניות מוחלטות גם אנשים הסובלים מפריצת דיסק, קרע מיניסקוס או הפרעה גופנית אחרת צריכים לעסוק בפעילות גופנית. הדברים הללו נכונים גם לאחר גיל 40.

אין ספק שגיל 40 תופס אותנו עסוקים יותר. הקריירה שלנו בעיצומה. אנחנו מעורבים יותר בחיי הילדים בבית הספר ומחוצה לו. במעט הזמן הפנוי שהצלחנו לארגן אנו מעדיפים לפגוש חברים או לראות סדרת טלוויזיה. אין לנו זמן ואין לנו חשק לפעילות גופנית. גם אם הבטחנו לעצמו שעכשיו זה הזמן וצריך להתחיל תמיד נמצא תירוץ טוב מדוע לא. אחד התירוצים הטובים יותר הוא "להתחיל עכשיו בגילי זה בטח לא בריא". כאשר אתם בוחרים לא להתחיל להתאמן אתם למעשה בוחרים:

  • להמשיך עם אורח החיים היושבני
  • להתפשר על איכות חיים ירודה
  • ולקצר את תוחלת החיים

מאידך פעילות גופנית גם לאחר גיל 40 זה אולי לא נוח אבל חשוב. פעילות גופנית תאריך את חייכם ותשפר את איכותם.

מאמץ גופני לאחר גיל 40 – כיצד להתחיל

כול שנדרש מכם הוא התחלה של 5 דקות ליום שבו תעשו משהו אקטיבי עם גופכם. באופן הדרגתי תעלו את פרק הזמן עד 45 דקות 3-5 פעמים בשבוע. אם זה מסתדר לכם התאמנו כל יום אך וודאו שאינכם מתאמנים קשה כל יום. עומסי יתר עלולים להוביל לפציעות. הרבה אנשים נשברים ומפסיקים את הפעילות הגופנית משום שאינם רואים תוצאות. תוצאות תגענה, אתם צריכים מעט יותר סבלנות.

מטרות ברות השגה

מאמץ גופני לאחר גיל 40
מאמץ גופני לאחר גיל 40

הצבה של מטרות ברות השגה הן מפתח להיצמדות לתוכנית האימונים. חוסר סבלנות או הצבת מטרות לא ריאליות מובילים לפציעות ספורט או לפרישה וחבל. מטרות ברות השגה קצרות טווח עשויות לכלול הליכה של 30 – 60 דקות ברצף, הפחתה של 5 קילוגרם מהמשקל שלכם תוך 3 חודשים, לחזור וללבוש את הבגדים שלבשתם בעבר וכעת אינם עולים עליכם, הפסיקו לעשן וצמצמו את כמות האלכוהול שאתם שותים ועוד. מטרות ברות השגה ארוכות טווח עשויות לכלול:

  • הורדה של 10 קילוגרם ויותר ממשקלכם
  • ירידה במידת המכנסיים
  • ריצה של 10 קילומטרים
  • הפחתת לחץ הדם
  • לשחק עם הילד כדורסל
  • טיפוס על הר ועוד

אין להסתפק בשיפור היכולת האירובית של הגוף. מחקרים מעידים על החשיבות העצומה של חיזוק הגוף בגילים האלה ובכלל. נסו לשלב בתוך תכנית האימונים שלכם גם אימוני כוח. גם אימונים מסוג זה צריכים להיות הדרגתיים. וודאו מנוחה בת יום לפחות בין אימון כוח אחד של כול שריר או קבוצת שרירים מסוימת למשנהו. התחילו עם משקל מינימאלי ובהדרגה הרימו את המשקל.

המחקר

במחקר שלפנינו נבדקה ההשפעה שיש על בריאותם של קבוצת אנשים שהחלה לעסוק בפעילות גופנית נמרצת לאחר גיל 40.

ממצאי המחקר

לטענת החוקרים בני 40 + המתחילים להתאמן באופן נמרץ ייהנו מכל היתרונות שמהם נהנים אלו שמתחילים להתאמן מוקדם יותר. מאמץ גופני לאחר גיל 40 הוא חשוב.

המלצת החוקרים

מאמץ גופני לאחר גיל 40 חשוב. כמובן בתנאי שאין לכם ליקויים בריאותיים ונבדקתם באופן מסודר. " זה אף פעם לא מאוחר מידי להתחיל בפעילות גופנית". חשוב לזכור שאין גיל שבו לא כדאי להתחיל לעסוק בפעילות גופנית ובתנאי שאתם עושים זאת בקצב הנכון, תוך שימוש בסרגל מאמצים מתון. מובטח למי שנוקט בגישה הזאת ולא משנה מה גילו ומתי אם בכלל עסק בפעילות גופנית, שיוכל ליהנות משיפור במצבו הגופני והמנטאלי.

European Society of Cardiology, May 2014

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

כאבים בירך מניעה

כאבים בירך מניעה

כאבים בירך? מניעה היא הדרך הטובה ביותר. גורמים רבים עלולים להוביל להתפתחות תסמינים בפרק זה. ברוב המקרים המיחושים הללו נגרמים בגלל מתיחה קלה ברקמה רכה והם בני חלוף. לעתים הם עלולים להיות תוצאה של נזק משמעותי יותר.

כתף קפואה אבחון וטיפול

כתף קפואה אבחון וטיפול

כתף קפואה? אבחון וטיפול מהירים עשויים למנוע פגיעה מתמשכת בטווחי התנועה של המפרק. אם אתם סובלים ממיחושים, מגבלות תנועה קשות, הפרעות שינה וקושי לתפקד עם המפרק יתכן ואתם סובלים מדלקת במעטפת המפרק או בשמה העממי "כתף קפואה". 

שרירי ובריא בגיל המבוגר

אימוני כוח בגיל המבוגר

שרירי ובריא בגיל המבוגר הוא עניין אפשרי בהחלט. ההשפעות הידועות של הפעילות גופנית על הבריאות של כול אחד מאיתנו שולחת אנשים רבים לחדרי כושר ולמגרשי המשחקים. בגיל המבוגר ישנה חשיבות גבוהה לא פחות לאימוני כוח ואימונים אירוביים.

תסמונת התעלה הקוביטלית

תסמונת התעלה הקוביטלית

תסמונת התעלה הקוביטלית נגרמת כאשר עצב הגומד (אולנר), נלכד ונפצע במקום מושבו בתוך התעלה הקוביטלית במרפק. התוצאה עלולה להיות בין היתר כאב, נימול וחולשה של היד. מדובר בתסמונת טורדנית ושכיחה שסובלים ממנה יותר גברים מאשר נשים.