משקאות אנרגיה מזיקים לילדים

משקה אנרגיה מזיק לילדים

משקאות אנרגיה מזיקים לילדים! הבריאות של הילדים שלנו לא מפסיקה להעסיק אותנו. אנו ערים למגוון הרחב של איומים שקיימים על הבריאות הזאת של הילדים. החל:

  • מזמני הצפייה בטלוויזיה ומספר שעות הגלישה באינטרנט
  • באיזה אתרים הוא גולש
  • האם הוא עוסק בפעילות גופנית מספקת
  • ומה לגבי לימודיו
  • ממה הוא ניזון ועוד

משקאות אנרגיה עשירים בסוכרים וקפאין הם בשנים האחרונות לטרנד עם הצלחה כלכלית ניכרת. בארצות הברית נמכרים משקאות אנרגיה בשווי של מעל 40 ביליוני דולרים כול שנה. התחזית לשנת 2021 נאמדת בשווי של 61 ביליוני דולרים לשנה. משקאות אנרגיה עשירים בסוכרים וקפאין פוגעים בבריאות של ילדים ובני נוער.

עקב הנזקים הכרוכים בזה החוקרים מבקשים למנוע את התופעה. גם ארגון הבריאות העולמי הכריז שמשקאות אנרגיה יוצרים איום על בריאות הציבור. הצבא האמריקאי הוציא הערת אזהרה לחיילים לצמצם את השתייה של משקאות אנרגיה. חיילים שותים משקאות אנרגיה במצבים שבו הם צריכים להיות ערניים. מומלץ לבוגרים בריאים לא לשתות יותר ממשקה אנרגיה אחד ביום. הארגון האקדמאי לרפואת ילדים (American Academy of Pediatrics) המליץ שילדים הימנעו מהם לחלוטין.

משקאות אנרגיה מזיקים לילדים – רקע

ילדים המרבים לשתות משקאות אנרגיה מעלים את הסיכון שלהם להתפתחות הפרעות קשב וריכוז. הדבר אינו מפתיע לנוכח ידיעת הרכב התזונתי של משקאות אלה ובכלל זה:

  • ריכוז גבוה של סוכר
  • וריכוז של חומרים מעוררים כגון קפאין

לאור העובדה שמשקאות אנרגיה גורמים להפרעות קשב וריכוז, ממליצים החוקרים:

  • למנוע או לצמצם את צריכתם על ידי ילדים ובני נוער

לטענת החוקרים:

  • מנת הסוכר היומית המקסימלית המותרת לצריכה של ילדים ובני נוער היא 33 גרם
  • משקה אנרגיה מכיל 40 גרם סוכר ולרוב הילדים ובני הנוער לא מסתפקים במשקה אחד

אין לשכוח שמלבד הנזקים לקשב ולריכוז כמות גדולה של סוכר גורמת גם להשמנה. ההשמנה גורמת לנזקים אישיים וכלכליים כבדים ביותר. בארצות שונות בעולם כולל קנדה מחוקקים חוקים שנועדו לפקח על הרכיבים במשקאות האנרגיה ומוטלים מיסים מיוחדים כדי להפחית את הכדאיות של ייצורן. בשנת 2007 הגיעו לחדרי מיון בארצות הברית 1,145 נערים בעקבות שתיית משקאות אנרגיה שהובילו לבעיות בריאותיות. בשנת 2011 מספר הנערים שהגיע לחדרי מיון מסיבה זאת טיפס כבר ל- 1,499.

מה זה משקה אנרגיה

משקאות אנרגיה מזיקים לילדים
משקאות אנרגיה מזיקים לילדים

רוב משקאות האנרגיה כוללים כמויות גדולות של:

  • קפאין
  • סוכר
  • וויטמינים כגון וויטמין B
  • מעוררים חוקיים כגון גוארנה, טאורין, L – קרניטין ועוד

גוארנה הוא צמח טרופי שגדל באמזונס. גוארנה נושא פירות בעלי השפעה מעוררת. עקב ההשפעה המעוררת התושבים המקומיים נוהגים לשתות בארועים מסוימים חליטה של זרעי הפרי.

טאורין היא חומצה אורגנית הנמצאת באופן טבעי בגוף האנושי, בבשר ובדגים. טאורין נמצא במלחי המרה ומתפקד גם כמעביר אותות עצביים במערכת העצבים המרכזית. L-קרניטין הוא חומר המצוי בגוף שלנו ועוזר לנו לפרק שומן ולהפכו למקור לאנרגיה.

הטענות העיקריות הן כנגד הריכוזים הגבוהים של החומרים וההשפעה המגבירה הקיימת ביניהם והשפעתם השלילית הפוטנציאלית על קבוצות אוכלוסין שונות כולל ילדים, נשים בהיריון, אנשים בעלי רגישות לקפאין ואנשים הצורכים תרופות שחומרים אלה משנים את השפעתם.

השפעות משקאות אנרגיה על הבריאות

שתיית משקאות אנרגיה:

  • מאיצים את קצב הלב
  • מעלים את לחץ הדם
  • ומעלים את רמות המתח הנפשי

במצב זה עולה הסיכון לאוטם שריר הלב. סיכון זה גדל משמעותית כאשר מרבים לשתות מהמשקאות הללו. משקה אנרגיה עלול גם לגרום לשיבוש בתפקוד של כלי הדם ולמנוע את היכולת שלהם להתרחב.

במאמצים גופניים כלי הדם חייבים להתרחב כדי לאפשר זרימת דם משופרת לשרירי הלב המתאמצים. שתייה של כמות קטנה של משקה אנרגיה גרמה גם לשיבוש בהעברת האותות החשמליים בלב והעלתה במקביל את לחץ הדם.

שתייה של 200 מיליגרם עלולה לגרום להרעלת קפאין ולגרום לתסמינים כגון חרדות, חוסר שינה, גירוי במערכת העיכול, ריצוד שרירי בלתי רצוני ועוד. במחקר שנערכו בצבא האמריקאי נמצא ששתייה מרובה של משקאות אנרגיה גרמו:

  • לפגיעה בשינה
  • לעייפות בהמשך היום גם במצבים שדרשו ערנות מוחלטת.

Journal Academic Pediatrics, Feb. 2015

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

נזקי חבלה בקרב ילדים

נזקי חבלה בקרב ילדים

נזקי חבלה בקרב ילדים הם עניין שכיח מידי. תאונות דרכים, טביעה, כוויות ונפילות גורמים שכיחים למוות בקרב ילדים ובני נוער עד גיל 18. על פי ארגון האומות המאוחדות בשנת 2002 מתו ברחבי העולם מסיבות אלה לפחות 875,000 ילדים ונערים עד גיל 18.

גפה עליונה אנטומיה ותנועה

גפה עליונה אנטומיה ותנועה

מבנה היד? אנטומיה וביומכניקה של היד עשויים להועיל לנו בבואנו לאבחן את מקור הסימנים והתסמינים שהופיעו בה. עומסי יתר חוזרניים ופציעות חבלה הם הגורם העיקרי לתסמינים הללו. אנטומיה וביומכניקה של הגפה העליונה הם כלים חשובים בניסיון להגיע לאבחון הנכון. 

בלט דיסק צווארי אבחון ואבחנה מבדלת

בלט דיסק צווארי אבחון ואבחנה מבדלת

בלט דיסק צווארי? אבחון מהיר ומדויק עשוי לאפשר טיפול יעיל ולמנוע נזקים עצביים בלתי הפיכים וצורך אפשרי בניתוח להסרת הדיסק. בלט דיסק בצוואר הוא מצב שבו הדיסק הבין חולייתי צווארי ניזוק במידה קטנה יחסית ומפתח בליטה הצובטת את שורש העצב הסמוך.

כפות רגליים פונות פנימה מה עושים

כפות רגליים פונות פנימה

כפות רגליים פונות פנימה עלולות לגרום על פי העיקרון הקינטי שלפיו פועל הגוף לעומסים חריגים במעלה השרשרת הקינטית ולהתפתחות פגיעות, דלקות ומיחושים בכפות הרגליים, בברכיים ובחלקי גוף נוספים עוד. ליקוי שכיח זה בכפות הרגליים מכונה "רגלי יונה".