חשוב לשתות מים במידה

אל תגזימו בשתיית מים זה מסוכן

חשוב לשתות מים במידה. שתו מים אך עשו זאת במידה אחרת אתם מסכנים את חייכם. מים מהווים 66% מגוף האדם ולכן בלי לשתות מים אין לנו חיים. כאשר אנו שותים יותר מידי מים אנו עלולים לגרום בין היתר:

בעשור הראשון לקיומו הנהיג צבא הגנה לישראל משמעת מים. חיילים שירתו בתנאים קיצוניים בלי שהורשו לשתות מים. "המומחים" אז סברו שניתן לחנך את החייל להסתפק במעט מים. בשנת 1959 בוטלה משמעת המים לאחר שהבינו שמדובר בשטות. נכון להיום כול אדם נדרש לשתות ככול שיחפוץ. עם זאת, לדעת המומחים שחקרו את הנושא יש להקפיד לשתות רק כאשר חשים תחושת צמא. בכך מפחיתים את הסיכון לשתיית יתר ובמקרה הגרוע ביותר סובלים מהתייבשות קלה. זכרו: חשוב לשתות מים במידה.

חשוב לשתות מים במידה – רקע

המים הינם קריטיים לקיום האדם ויתר צורות החיים. מים מהווים מרכיב עיקרי בדם ובנוזל התוך תאי. בכול רגע הגוף מאבד מים במגוון ערוצים כולל נשימה, הזעה, שתן וצואה. השלמת הנוזלים החסרים היא חשובה לקיום החיים אבל אסור להגזים. שתיית יתר עלולה לפגוע באיזון האלקטרוליטים בדם ולגרום למוות. בשנת 2005 נמצא במחקר (New England Journal of Medicine) שכמעט אחד מכול 6 רצי מרתון מפתחים תופעה הקרויה היפונתרמיה – חוסר של נתרן בדם.

מצב זה שעלול להוביל להתפתחות "הרעלת מים" (Water intoxication) נגרם בגלל שתיית יתר המדללת את הדם ואת ריכוז הנתרן שבו. הסימנים והתסמינים של הרעלת מים כוללים כאבי ראש, עייפות, בחילה, הקאות, מתן שתן תכוף,אובדן התמצאות ועוד. במקרים קשים שבהם חוסר הנתרן בדם גורם לבצקת במוח. הדבר נובע עקב כניסת כמות גדולה מידי של מים לתוך תאי המוח. התוצאה עלולה להיות:

  • אובדן הכרה
  • תרדמת
  • הפסקת נשימה
  • ואף מוות

הרעלת מים יכולה להתפתח בגלל שתיית יתר של מים או אי מתן שתן וקושי להיפתר מנוזלים שצברנו. שתו מים אך עשו זאת במידה אחרת אתם מסכנים את חייכם.

מי מועד לשתות יותר מידי מים?

חשוב לשתות מים במידה
חשוב לשתות מים במידה

ישנם קבוצות אוכלוסין שמטבע עיסוקם או תחביבם נמצאים בסיכון לשתיית יתר של מים. בין הקבוצות הללו נמנה ספורטאים ובמיוחד ספורטאים שפעילותם כוללת:

  • מרתון
  • אולטרה מרתון
  • משחקי כדור ממושכים ועוד

קבוצת אוכלוסין זאת מאבדת כמויות גדולות של זיעה ויחד עימה גם נתרן. המים שהם שותים מדללים עוד יותר את ריכוז הנתרן בדם והתוצאה עלולה להיות הרעלת מים.

קבוצות אוכלוסין נוספות המצויות בסיכון ללקות בהרעלת מים עקב שתיית יתר כוללות:

  • שימוש בסמים גורם לתחושת צימאון ושתיית יתר ובכך להיחשף לסכנה של הרעלת מים.
  • חולי הסוכרת, אחד התסמינים של מחלת הסוכרת הוא הצימאון.
  • אנשים שלצורך הפחתה במשקל שותים מים בלבד ועוד

במידה ואתם משתייכים לאחת מקבוצות הסיכון הללו חשוב שתדעו:

  • אל תגזימו בשתיית מים זה מסוכן.

כיצד נמנע משתיית יתר של מים?

חשוב לשתות מים במידה. הדרך הטובה ביותר להימנע משתיית יתר היא להסתמך על מנגנון הצמא שאנו מצוידים בו:

  • חשים צמאון שתו, לא חשים צמאון אל תשתו. עם זאת חשוב לקחת בחשבון שהקפדה על הכלל הזה עלולה, בקרב אלה בינינו שמנגנון הצמא חלוד אצלם, להוביל להתייבשות קלה.
  • אכלו מאוזן ובכלל זה ירקות ופירות
  • שתו במשורה ובהתאם לאובדן צפוי של נוזלים עקב פעילות כזאת או אחרת. אל תחרגו מ 8 כוסות שתייה ליום כולל תה, קפה, מיצי פירות ועוד.

Loyola University Health System, Sept. 2014

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

הנקה מצילה חיים

הנקה חשובה לבריאות התינוק

הנקה מצילה חיים! אימהות רבות מקצרות או מוותרות הנקת תינוקן. בין היתר גורמים לכך חוסר בתמיכה מתאימה וקידום מכירות אגרסיבי של החברות המוכרות תחליפי מזון לתינוק. התפיסה שיש תחליף להנקה היא שגויה ובעלת משמעות ארוכת טווח. 

קיפוזיס אבחון וטיפול

קיפוזיס אבחון וטיפול

קיפוזיס עקשת או קימור גבי מוגבר הם שמות שונים המתארים את אותו ליקוי במנח של הגב העליון. ארגונומיה לקויה ו/או נטייה גנטית גורמים לחלק מהאנשים לפתח קימור גבי מוגבר – קיפוזיס. בעידן המודרני, בגלל חוסר בפעילות גופנית וישיבה לקויה מרובה, התופעה רק מחמירה. 

אולטרסאונד טיפול בדלקת

אולטרה סאונד לטיפול בדלקת

אולטרה סאונד לריפוי הוא מכשיר המייצר קול בתדירות גבוהה כדי לטפל בדלקות וכאב. לרשות הרופא המטפל בכאבים ופציעות מערכות עצב, שריר ושלד עומדים מגוון אמצעים ייעודיים לשם כך.  בין האמצעים היעילים ניתן למנות מספר מצומצם של מכשירים: גלי הלם, לייזר רך ואולטרה סאונד. 

שלבו אימוני כוח לשריפת שומן בטני

אימוני כוח לשריפת שומן בטני

שריפת שומן בטני? אימוני כוח! כן, כולם חושבים שכדי להפחית את השומן הבטני אפשר להסתפק בפעילות אירובית כגון ריצה, המחקר הנוכחי מצא שחשוב לשלב גם אימוני כוח לצורך זה. שומן בטני מהווה גורם סיכון משמעותי למוות מוקדם. יש לעשות הכול כדי למגרו.