מה כירופרקט יכול לעשות עבורך

מה כירופרקט יכול לעשות עבורך

מה כירופרקט יכול לעשות עבורך? חלקי הגוף השונים קשורים זה בזה בקשר קינמטי ואמורים לעבוד בהרמוניה. כאשר עמוד השדרה מתפקד היטב גם עצבי חוט השדרה וחוט השדרה אמורים לתפקד היטב. תפקוד טוב של עמוד השדרה ושל מערכת העצבים מאפשרים תפקוד טוב של שרירי השלד. כאשר האגן מאוזן ומתפקד היטב גם עמוד השדרה ומפרקים הגפה התחתונה יתפקדו באופן מיטבי. כפות הרגליים שמתפקדות היטב מאפשרות תפקוד טוב של יתר חלקי השרשרת הקינמטית בגפה התחתונה

אלא שכפי שכולנו יודעים מסיבות שונות נפגעת ההרמוניה התנועתית. בין הסיבות לכך נציין אורח חיים יושבני, עומסים חוזרניים בעבודה ובספורט, פציעות טראומטיות ועוד. פגיעה בהרמוניה התנועתית מגבירה את חומרת הנזק וגורמת למגוון סימפטומים כולל כאבים ותסמינים נוספים. אז כאשר אתה שואל מה כירופרקט יכול לעשות עבורך? התשובה היא להחזיר את ההרמוניה התנועתית של החולה ולעתים קרובות למנוע ניתוחים הכרוכים בסיכון.

מה כירופרקט יכול לעשות עבורך – רקע

כל שנה כ- 50 מיליוני אמריקאים מטופלים על ידי כירופרקטים. 95% מהמטופלים טוענים שהטיפול היה יעיל ו – 89% מהמטופלים אמרו שימליצו על הטיפול למשפחה ולחברים. כירופרקטים זוכים לשבחים רבים ברחבי העולם ולמרות זאת רוב האנשים לא מבינים מה עושה הכירופרקט. הכירופרקטיקה הוא מקצוע בריאותי ראשוני שמטרתו שיפור התפקוד של חלקי הגוף השונים. הכירופרקט מתמקד בשיפור התפקוד של עמוד השדרה ושיפור הקשר של חלקי הגוף הללו למערכת העצבים. המשמעות של המילה כירופרקטיקה ביוונית היא לבצע עם הידיים (chiropractic). אכן את שיפור התפקודי של חלקי הגוף השונים משיג כירופרקט בעיקר באמצעות הידיים.

כירופרקט וטיפול כירופרקטי?

כירופרקטיקה הוא מקצוע בריאותי ראשוני שאינו חודרני (ללא תרופות או ניתוחים). מדובר במקצוע המתבסס על עבודת ידיים ומטרתו:

  • שיפור תפקודי של חלקי הגוף השונים ובכלל זה עמוד השדרה ומערכת העצבים

הכירופרקטים נעזרים במידע הרפואי העדכני ביותר והמוכח ביותר יחד עם הניסיון הקליני שלהם כדי לאבחן הפרעות בריאותיות הפוגעות במערכת שריר ושלד. מיד לאחר האבחון הכירופרקטים מטפלים בהפרעות הללו ללא ניתוחים וללא תרופות. לאחר הטיפול ובמטרה למנוע את הישנות הפציעה כירופרקט יקדיש פרק זמן נוסף לשיקום ומניעה.

כל כירופרקט מקבל הכשרה אקדמית ומעשית מקיפה המכשירה אותו:

  • לבדוק, לאבחון, לטפל ולשקם ליקויים במערכת שריר ושלד

הכירופרקט מאתר את הליקויים בעמוד השדרה וביתר חלקי מערכת שריר ושלד ומתקנם או לכול הפחות פועל לצמצם את חומרתם. כלי העבודה של העיקריים של כירופרקט הם ידיו. הטיפול הכירופרקטי כולל טכניקות טיפול ידניות ובכלל זה הכוונון המפורסם של חוליות עמוד השדרה, תרגילים אקטיביים ופסיביים שונים. הכירופרקט גם ייעזר במגוון אמצעי עזר מודרניים כדי לטפל בדלקות ובפציעות כמו לייזר רך וגלי הלם. כירופרקטים פועלים במסגרות רפואיות שונות ובכלל זה בבתי חולים, בקופות חולים, במרפאות פרטיות ועוד.

באמצעים האלו מטפלת הכירופרקטיקה ביעילות וללא תרופות או כירורגיה במגוון רחב של הפרעות בריאותיות במערכות שריר ושלד. חשוב לציין שלנוכח תופעות הלוואי הקשות של התרופות נוגדות הדלקת ולעתים גם של הניתוחים השונים שעליהם ממליצים לעתים האורתופדים, ריפוי ללא תרופות וללא ניתוחים הוא אכן בשורה. בין ההפרעות הבריאותיות שבהן מטפל כירופרקט נמנה כאבי צוואר, כאבי גב, כאבי ראש, כאבי ברכיים, כאבים בכפות הרגליים, כאבים בכתפיים, שיפור היציבה ועוד.

כמה עולה טיפול כירופרקטי?

כאשר משווים את העלות של טיפול הניתן על ידי כירופרקט לטיפולים אחרים תמצאו שאין הבדלים משמעותיים. ועוד נציין שהטיפולים הניתנים על ידי כירופרקטים מכוסים על ידי רוב חברות הביטוח. עם זאת חשוב לציין שמחקרים שונים שנערכו בין היתר על ידי ממשלות מצאו שבסופו של דבר בגלל יעילותו הטיפול הכירופרקטי הוא גם חסכוני.

אז מה כירופרקט יכול לעשות עבורכם?

הפרעות בריאותיות במערכת שריר ושלד אינן בעיות שנגרמות רק בגלל זקנה. הפרעות מסוג זה שכיחות בקרב כל הגילים. מחקרים שונים מציינים שכשליש מבני האדם ובכלל זה ילדים חיים עם פגיעה כזאת או אחרת במערכת שריר ושלד. לפגיעות מסוג זה השפעה דרמטית על איכות חייו של החולה. חולה הסובל מפגיעה במערכת שרירי ושלד מוגבל ביכולת התפקוד שלו ועל כן מאבד ימי עבודה ולעתים אף פורש פרישה מוקדמת מעבודתו, כושר הייצור שלו נפגע, הוא נזקק לשירותים רפואיים, חייו החברתיים נפגעים, הוא מתבודד, סובל מדיכאונות ומעלה את הסיכון להתפתחות מחלות כרוניות נוספות ועוד.

מה כירופרקט יכול לעשות
מה כירופרקט יכול לעשות

המטרה העיקרית של כירופרקט היא החזרת החולה לתפקוד מלא מכל הבחינות גופנית, נפשית וחברתית. הכירופרקט מתבסס על ההכשרה היסודית שלו ועל עדכון בלתי פוסק של הידע באמצעות מחקרים וניסיון קליני כדי להתאים את הטיפול הטוב ביותר לחולה. מיד לאחר שאבחן את ההפרעה הבריאותית והבהיר את מהותה לחולה יחל הכירופרקט לנקוט בצעדים הדרושים להתמודד עם הכאבים של החולה ועם הליקויים התפקודיים שלו. עם זאת באותם מקרים מצערים שכירופרקט לא יכול לעזור הוא יפנה את החולה לגורם המתאים.

טיפול כירופרקטי אמור ברוב המקרים להניב את התוצאות הבאות:

  • הפחתת הכאב ולעתים קרובות סילוקו באופן מלא מהמפרק המעורב
  • שיפור טווחי התנועה והתפקוד של המפרק
  • הרפיה ואיזון של השרירים
  • שיפור התפקוד של השרירים
  • צמצום הסיכון להתפתחות דלקת פרקים ניוונית חמורה
  • שיפור יכולות גופניות ואתלטיות
  • הפחתה של מתח נפשי
  • שיפור התפקוד של מערכת העצבים
  • הקלה ואף ריפוי סוגים מסוימים של כאבי ראש
  • מניעת פציעות במערכת שריר ושלד בפעילות גופנית
  • מניעת פציעות במערכת שריר ושלד בעבודה
  • צמצום הסיכוי להזדקק לניתוח הכרוך בסיכונים
  • טיפול כירופרקטי לאחר ניתוח

הכירופרקט גם מונע פגיעות במערכת עצב, שריר ושלד

כירופרקט משקיע זמן רב בחינוך החולים וזאת במטרה להאיץ את קצב הריפוי ולמנוע את הישנותה. הנושאים שבהם עוסק החינוך הזה כוללים ארגונומיה, יציבה, פעילות גופנית ותזונה. במפגשיו עם החולה ינחה הכירופרקט את החולה כיצד לנטרל את גורמי הסיכון השונים להתפתחות פציעות ופגיעות כרוניות במערכת שרירי ושלד. בין גורמי הסיכון לפציעות אלו נמנה:

  • חוסר פעילות גופנית
  • השמנה
  • עישון
  • ביצוע פעילות חוזרנית בספורט או בעבודה
  • אי הקפדה על זמני התאוששות
  • עבודה לקויה מבחינה ארגונומית
  • אי הקפדה על יציבה נכונה ועוד

כירופרקט גם ינחה את החולה כיצד לעסוק בפעילות גופנית באופן שמחד לא יפצע אותו ומאידך יחזק את שרירי הליבה ואת שיווי המשקל ובכך יועיל במניעת פציעות.

References:

World Federation of Chiropractic. Definition of chiropractic. https://www.wfc.org/website/index.php?option=com_content&view=article&id=90&Itemid=110&lang=en

Gevers-Montoro C, Provencher B, Descarreaux M, Ortega de Mues A, Piché M. Clinical effectiveness and efficacy of chiropractic spinal manipulation for spine pain. Front Pain Res. 2021;2:765921. https://doi.org/10.3389/fpain.2021.765921

Blanchette MA, Rivard M, Dionne CE, Hogg-Johnson S, Steenstra I. Association between the type of first healthcare provider and the duration of financial compensation for occupational back pain. J Occup Rehabil. 2017;27(3):382-392. https://doi.org/10.1007/s10926-016-9667-9

Walker BF, Hebert JJ, Stomski NJ, Clarke BR, Bowden RS, Losco B, French SD. Outcomes of usual chiropractic. The OUCH randomized controlled trial of adverse events. Spine (Phila Pa 1976). 2013;38(20):1723-1729. https://doi.org/10.1097/BRS.0b013e31829fefe4

General Chiropractic Council. Patient experience and satisfaction during chiropractic care: clinical audit – evaluation of outcomes following a choice of care. 2021. https://www.gcc-uk.org/assets/publications/Patient_satisfaction_with_chiropractic_care_-_30.04.2021_FINAL_.pdf

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

צליעה בקרב ילדים מה גורם לה

צליעה בקרב ילדים מה גורם לה

צליעה בקרב ילדים? אבחון וטיפול המתבצעים ללא דיחוי ימנעו נזקים בלתי הפיכים. ילדים בגיל 3 – 10 שנים הסובלים צליעה היא תופעה שכיחה יחסית. הגורם הוא לרוב פגיעה שולית באחד מחלקי הגפה התחתונה. יש לאבחן את הסיבה להליכה לא תקינה כדי לשלול גורם משמעותי.

שינה בחיק הטבע איכותית יותר

השינה בחיק הטבע משתפרת

לינה בחיק הטבע טובה יותר! כך קובע המחקר שלפנינו. שינה איכותית חשובה לבריאות המנטלית והגופנית שלנו. על פי המחקר הנוכחי מתברר שדרך אחת להגיע לשינה איכותית היא לחיות קרוב לאזורי טבע כגון פרקים ו/או חופים. מה הקשר בי קרבה לטבע לשינה?

כאב באיליו פסואס טיפול

איליופסואס הגורם לכאב בשריר

כאב באיליו פסואס? טיפול יחל רק לאחר אבחון מדויק של הגורם לבעיה. טיפול מהיר עשוי למנוע נזקים כרוניים. שריר המותן כסל מרבה להיפצע אצל ספורטאים אך לא רק אצלם. השריר המדובר נפצע לרוב באזור הגיד שלו וגם באמתחת (בורסה) המצויה מתחת לשריר.