איך למנוע את תסמונת הצביטה בכתף

איך למנוע את תסמונת הצביטה בכתף

איך למנוע את תסמונת הצביטה בכתף? כאבים בכתף מהווים את אחת התלונות השכיחות ששומע כול קלינאי ראשוני. בכל רגע נתון כ- 30% מאוכלוסיית פינלנד סובלת מכאבים קבועים או לסירוגין בכתף או בכתפיים. לפי מחקר אחר בכל רגע נתון כ- 16% מכלל אוכלוסיית העולם סובלת מכאבים בכתף. פגיעה בכל אחת מהרקמות בכתף עלולה להוות גורם לכך. הרקמה הנפגעת ביותר בכתף הם שרירי השרוול המסובב. הגורם השכיח ביותר לפגיעה בשרירי השרוול המסובב היא תסמונת הצביטה (74%).

תסמונת הצביטה בכתף נגרמת בשל פעולות הרמת חוזרניות של הגפה העליונה מעל גובה הראש. גורמי הסיכון להתפתחות תסמונת זאת כוללים בין היתר מקצועות או ענפי ספורט המחייבים הרמות חוזרות ונשנות של הגפה העליונה מעל גובה הראש. הסימפטומים העיקריים של תסמונת זאת כוללים בעיקר כאבים ומגבלות תנועה של מפרק הכתף. הטיפול בתסמונת הצביטה הוא לרוב ממושך וכך גם השיקום הנדרש. עוד נוסיף שמדובר בפציעה עם נטייה עקשנית לחזור שוב ושוב. ועל כן, הדרך הנכונה ביותר להתמודד עם תסמונת הצביטה בכתף היא מניעתה.

תסמונת פגיעה בכתף היא סיבה שכיחה לכאבי כתף. הפרעה זאת מתפתחת כאשר גידי השרוול המסובב מתחככים או נלכדים תחת העצם והרקמה הסמוכות בזמן הרמת הזרוע. זה יכול להוביל לדלקת, נפיחות וטווח תנועה מופחת במפרק הכתף. הטיפול בתסמונת פגיעה בכתף נועד להפחית את הכאב, להחזיר את התפקוד ולמנוע נזק נוסף לשרוול המסובב. הטיפולים העיקריים כוללים בין היתר כירופרקטיקה, זריקות סטרואידים לכתף ולעיתים גם ניתוחים. ולכן, עדיף למנוע את התפתחות תסמונת הצביטה בכתף מאשר לטפל בה על כל המשתמע מכך.

שימו סוף לכאב.

לאבחון מקצועי וייעוץ,
התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים:

שימו סוף לכאב!

לאבחון מקצועי וייעוץ, התקשרו: 03-6430372
או השאירו פרטים ומיד נחזור אליכם:

קראו עוד באותו נושא:

כאבי ראש וצוואר בגלל עבודת מחשב

כאבי ראש וצוואר בגלל עבודת מחשב

עבודת מחשב? כאב צוואר וראש הם עניין שכיח! עבודה ממושכת עם מחשב גורמת בין היתר לפציעות וכאבים בצוואר. גם המחקר הנוכחי קובע: "עבודה עם מחשב גורמת לכאבי צוואר וראש". ממצאים אלו מדגישים את החשיבות שיש לעמדת מחשב ארגונומית להפחתת נזקי גוף וכאבים.

כאבים בישבן אבחון

כאבים בישבן אבחון

כאבים בישבן? אבחון ואבחנה מבדלת שלהם יעלו את הסבירות לזיהוי הבעיה. מיחושים בישבן עלולים להיגרם בגלל נזק מקומי באחת או יותר מהרקמות או המפרקים בישבן כולל שרירים, עצבים, מפרקי הירך, מחלות גניקולוגיות ועוד. אבחון מדויק הוא תנאי לטיפול יעיל.

שין ספלינט אבחון וטיפול

שין ספלינט אבחון וטיפול

שין ספלינט? אבחון וטיפול מהירים עשויים לקצר את סבלכם. הרופא קבע שאתם סובלים משין ספלינט ואין לכם מושג מה זה אומר. ובכן, לא מדובר באבחון ספציפי אלא ציון העובדה שישנם מיחושים בקדמת הרגל בין מפרק הברך לבין מפרק הקרסול. תסמונת כאב זאת נגרמת לרוב בגלל ריצה. 

הרצאה על כאבי ראש

הרצאה על כאבי ראש

הרצאה בנושא כאבי ראש כוללת בין היתר התייחסות לגורמים לתופעה המטרידה הזאת ומה ניתן לעשות לגביה. כאבי ראש מעכירים את חיינו מאז ומעולם, כמעט כולם סובלים מהם לעיתים. לרוב אין כאבי הראש אלו אלא תופעת לוואי חולפת למגוון בעיות אחרות.